De învăţat înveţi multe şi de la toţi. Dar profesor nu e decât cel care te învaţă să înveţi.

Idila Elev & Profesor


Au existat cateva scandaluri devenite celebre in legatura cu relatiile nepermise elev-profesor, insa cate idile de acest tip au ramas secrete de-a lungul vremii? Cum se poate transforma o relatie didactica intr-o idila si de ce? Care sunt motivele pentru care adolescentul isi doreste profesorul si cum se poate intampla ca acesta din urma sa accepte o astfel de relatie?
Parintii isi fac griji cu privire la aceste relatii elev-profesor, insa adolescentii le privesc ca fiind o provocare interesanta, o trecere a liniei de separatie copil-adult, o initiere si o fantezie. Dar profesorii – cei de la care lumea se asteapta sa fie modele pentru tinerii in formare – cum cad ei prada dorintei?
De ce tinerii sunt atrasi de idila elev-profesor:
  • Idol. Adultul de la catedra poate constitui aproape un idol pentru adolescent. El/ea poate gasi in profesorul sau un model, o persoana pe care o admira mult. Elevul poate fi atras intelectual, dar si fizic de profesorul sau. Isi poate dori sa fie ca acesta si sa se simta admirat, apreciat de catre acesta. Si este normal, atunci cand admiri o persoana si iti doresti sa fii ca ea si sa fii apreciata de ea, sa experimentezi fantezii sexuale si vise cu acea persoana (e un mecanism frecvent ce explica si fanteziile cu seful). Insa in timp ce un adult stie sa faca demarcatia intre fantezie si realitate, stie sa ia in considerare consecintele, un adolescent este irezistbil atras de indeplinirea fanteziei sexuale.
  • Relatie interzisa. Este evident ca idila elev-profesor este o relatie nepermisa, interzisa. Iar aceasta face ca relatia sa para si mai atractiva, in special in ochii adolescentului, pentru care razvratirea, rebeliunea au o atractie speciala. Adolescentul vrea sa calce pe reguli, sa dovedeasca ca este propriul sau stapan si sa fie special. Iar a sfida regulile atat de stricte, a ajunge in pat cu un profesor este privit ca fiind o provocare extrem de incitanta.
  • O provocare. Tocmai aici mai sta un aspect al atractiei exercitate asupra tanarului de idila elev-profesor: este o adevarata provocare sa cuceresti un profesor. Pentru baiatul adolescent, este ca o initiere senzuala, o trecere la statutul de barbat, o realizare exceptionala sa cuceresti o profesoara. Pentru fata, este o asigurare ca e sexy, ca e dorita, ca devine o femeie fatala ce poate avea orice barbat. Adolescentii isi gasesc tinte ale afectiunii si dorintei sexuale greu de cucerit – iar daca reusesc, este ca o asigurare ca sunt in stare sa faca orice!
  • Relatie intre elev si profesorProfesor…si in pat. Parte a fanteziei elev-profesor sta si in credinta tanarului/tinerei ca va fi extrem de placut sa faci sex cu o persoana care are atata experienta. Elevul isi doreste ca profesorul sa il initieze in ceva mai mult decat materia scolara…  La urma urmei, este o fantezie de inteles, tocmai de aceea este si periculoasa…
De ce profesorul, adultul este atras de idila elev-profesor:
  • Este flatat. Nu pare a fi cine stie ce scuza – insa este adevarat! Initial, profesorul se simte extem de flatat de admiratia elevului, de faptul ca este tinta afectiunii si a dorintei a unui tanar/unei tinere atat de atractiv(e)… Si chiar daca de obicei, societatea acuza profesorul, tocmai pentru ca este adultul responsabil, profesorul devine de multe ori cel manipulat de catre adolescent, urmarit, flatat si cucerit. Profesorii care cad prada admiratiei unui elev sunt cei cu o stima de sine scazuta, care au probleme in propriile relatii si care se simt atat de bine odata ce afla ca un tanar/o tanara ii doreste.
  • Dorinta sexuala. Putini (sau nici unul) dintre profsorii care accepta relatii cu un elev o fac din dorinta de a avea chiar o relatie. Atractia sta in dorinta sexuala, in indeplinirea unei fantezii sexuale la care inainte i-ar fi fost frica sa viseze (si uneori, acelasi lucru sta in picioare si pentru tanar). Adultul cu un slab control de sine care se gaseste deodata pus in situatia de a fi singur, in intimitate cu elevul care a incercat sa il cucereasca poate sa cada prada dorintei sexuale si sa ignore pe moment consecintele actelor sale. Bineinteles, aceasta arata nu numai un slab control, ci si lipsa de responsabilitate si de maturitate emotionala.
  • Rebeliune si criza. Da, si in cazul adultilor se poate vorbi de o stare de rebeliune. Atunci cand profesorul se simte insatisfacut de viata sa si de sine, de cariera sa de profesor, de salariul sau, de lipsa respectului pentru profesia sa, poate claca si intra intr-o stare temporara de rebeliune – in care nu ii pasa de consecintele actiunilor sale, ci vrea doar sa sfideze. Iar daca vom combina imaturitatea emotionala cu lipsa de stima de sine, cu dorinta sexuala, cu sentimentul de flatare placuta, cu emotia de a te stii dorit(a) de catre un tanar atractiv si cu o criza de acest tip (eventual chiar o criza a varstei mijlocii) – ajungem la cresterea sansei nasterii idilei elev-profesor.
  • Obsedati sexual. Nu se poate mentiona ca intr-adevar, in unele cazuri rare, elevul/eleva este complet inocenta, o victima. Exista unii profesori cu slab control, imaturi emotional, cu probleme de relationare si cu obsesii sexuale care pot deveni agresori sexuali.
Insa…insa adolescentii trebuie sa stie un lucru esential: in afara de consecintele practice prea putin placute ale unei idile elev-profesor, adultul nu isi va dori niciodata o relatie – degeaba visezi ca idolul tau, profesorul tau preferat se va indragosti de tine! Pentru adult, este doar o pierdere temporara a controlului de sine. Si nici in cazul tau, oricat de indragostit te simti, nu este vorba de dragoste – ci de impletirea tuturor aspectelor mentionate mai sus! Asadar, oricat crezi in sloganul „carpe diem”, o initiere adevarata, o trecere la statutul de adult reala inseamna sa fii in stare sa stii ce se merita facut si ce nu, ce este doar fantezie sexuala si ce nu…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu